The Story..

"Att helt plötsligt stå inför situationen att behöva ändra kurs i Livet gjorde att jag valt att skriva. Att få dela med mig av min berättelse kan ge kunskap till andra för att skapa förståelse för hur det är att leva med en tuff diagnos. Dela gärna med dig till någon du tror behöver läsa, eller ta del av mina ord själv. Ingen vet hur morgondagen ser ut"... Carpe Diem! Du öppnar första kapitlet i storyn Lördagen 6 September 2014..

lördag 6 september 2014

THE CHANGE..


Efter lång tid av tystnad var ju planen redan klar. Bloggen skulle ta ny fart och ha ett nytänk och inspirerande innehåll. Underhållande liksom.. om livet på en pinne efter 50. Fifty, Fit & Fabulous. Med allt härligt, alla förändringar, bra som dåliga. Att njuta av livet och se åldrandet med ett leende på läpparna. Planen var ju klar men.. Livet ville annat. Jag står just nu inför en av de absolut tuffaste situationer en människa kan möta. Och mitt beslut som mognat fram blir att skriva om det ändå. Av två anledningar, i första hand för min egen del, en dokumentation om mitt livs resa. Den andra är av kärlek till min medmänniskor. Av kärlek till dem som får hantera en sådan situation ensamma eller hamnar i en kaotisk situation utan information, kunskap och inte har en aning om hur man ska tänka. Det vet inte jag heller, därför samlar jag allt på ett bräde och håller tummarna för att allt går min väg. 

Målet är att vinna..

Love / Cat


Inga kommentarer:

Bloggarkiv